МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ ЗЕЛЕНОГО ТУРИЗМУ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31734/agronomy2022.26.005

Ключові слова:

зелений туризм, комплекс маркетингу, агрооселя, маркетингове забезпечення, конкурентоспроможність

Анотація

Вивчено ефективність застосування маркетингового підходу до управління регіональним розвитком туризму. Проведено комплексне дослідження понять «зелений маркетинг», «сталий маркетинг» та «екологічний маркетинг». Враховано відмінність підходів до цих понять з боку вітчизняних та закордонних науковців. Вказано, які саме особливості сфери зеленого туризму сприяють зростанню його привабливості на ринку туристичних послуг. Розглянуто суть та елементи маркетингового планування у процесі створення і розвитку агроосель. Подано найбільш перспективні варіанти просування туристичних послуг. Схематично описано маркетингові стратегії розвитку агрооселі та її продукції у сфері зеленого туризму. Подана трихетапна маркетингова модель розвитку агроосель сприятиме еволюції їхнього позиціонування на ринку в напрямі становлення традиційних агроосель із повним переліком супутніх послуг для довготермінового проживання усіх категорій туристів.

Розглянуто ключові передумови відносно розвитку зеленого туризму у досліджуваному регіоні – Львівській області. Аналіз статистичних даних щодо розподілу внутрішніх туристів, обслугованих туроператорами та турагентами, за метою поїздки та регіонами демонструє лідерські позиції області, особливо у сфері лікувально-оздоровчого туризму.

Зауважено, що в межах області зелений туризм розвивається нерівномірно. Відповідно до наявності рекреаційних ресурсів, які є невід’ємною складовою розвитку цього виду туризму, понад 95 % агроосель розташовано у південній та південно-східній частині області. У результаті проведеного SWOT-аналізу зеленого туризму у Львівській області виявлено потенційні можливості та загрозливі фактори його розвитку. На основі здійсненої оцінки розвитку сільського зеленого туризму за допомогою факторів різного впливу запропоновано комплекс заходів, призначених для вдосконалення галузі.

Посилання

Haponenko H., Vasylenko A., Shamara I. Green Tract Organizing Prospects in Ukraine as an Internal Tourism Market Development Priority Direction, The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: International Relations. Economics. Country Studies. Tourism. 2021. No 15. P. 174–185.

Hryshchenko O. F. Study of the problems and prospects of using green marketing in tourism. Economic problems of sustainable development: materials of Ukrainian scientific and technical conference of students, doctoral students and young scientists, dedicated to the 80th anniversary of the birth of Professor Oleh Balatskyi, Sumy, April 21–25, 2017. Sumy: Sumy State University, 2017. P. 265–267.

Khudoba V. V., Labartkava V. K. The essence and functions of ecotourism. 2019. Available at:URL:http://repository.ldufk.edu.ua/bitstream/34606048/23927/1/%D0%9B%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%201.pdf (Accessed 11 February 2022).

Kobernichenko T. O. Rural green tourism: academic course. Kyiv: Agricultural education. 2005. 76 p.

Pride W.М. Study Guide for Marketing / W.М. Pride, O.C. Ferrell. – Houghton Mifflin Company, 2006. – 571 p.

Rutynskyi M. Y. Rural tourism. Kyiv: Znannia, 2006. 271 p.

Shevchenko I. V. Marketing in rural green tourism. Available at: URL: https://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/nppdaa/4.1/317.pdf (Accessed 08 February 2022).

Simkiv L Ye. Theoretical aspects of the strategy of rural green tourism in the region. Scientific Bulletin of NLTU of Ukraine. 2012. Issue. 22.12. P. 74–81.

State Statistics Service of Ukraine: Tourism in Ukraine in 2020. Available at: URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (Accessed 01 March 2022)

Vartanian H. V. The role of environmental marketing in tourism organization. Bulletin of Odessa State Ecological University. 2012. No 13. P. 100–105.

Downloads

Опубліковано

22.11.2022

Як цитувати

Снітинський, В., Хірівський, Р., Хірівський, П., & Корінець, Ю. (2022). МАРКЕТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФОРМУВАННЯ І РОЗВИТКУ ЗЕЛЕНОГО ТУРИЗМУ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Агрономія, (26), 5–13. https://doi.org/10.31734/agronomy2022.26.005

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають