Використання онлайн сервісів навчання із штучним інтелектом

Автор(и)

  • В. Фіялковський Львівський національний університет природокористування
  • Х. Мозуль Львівський національний університет природокористування
  • С. Штогрин Львівський національний університет природокористування
  • П. Луб Львівський національний університет природокористування
  • Л. Чухрай Львівський національний університет природокористування

DOI:

https://doi.org/10.31734/agroengineering2024.28.142

Ключові слова:

онлайн сервіс, навчання, штучний інтелект, аналіз, використання, Chat GPT, Gemini

Анотація

Узагальнено досвід, переваги та недоліки використання ШІ-технологій в освіті. Проаналізовано сучасний стан використання штучного інтелекту в освіті. Проаналізовано сучасні аналоги ШІ та обґрунтовано доцільність їхнього використання. Описано сервіси для онлайн навчання із технологіями ШІ, які користуються популярністю як в навчальних закладах, так і у виробничих компаніях. Основну увагу приділено таким мовним моделям та сервісам як Chat GPT, Microsoft Gemini та «На Урок». Акцентується на тому, що ШІ може надавати інформацію та відповіді на запитання з різних предметів, допомагаючи розширити свої знання тощо. Наведено перелік завдань у вищій освіті, до яких доцільно застосовувати ШІ-технології, що спрощуватиме і робитиме більш цікавим навчання студента та роботу викладача. Наведено переваги та недоліки окремих онлайн сервісів для навчання, що використовують ШІ-технології, узагальнено показники їхньої точності, надійності та простоти використання. Наголошено на тому, що незважаючи на недоліки наявних ШІ, вони мають значні переваги перед ручним пошуком потрібної інформації, включаючи збір даних у режимі реального часу, підвищену точність і порівняно нижчий рівень невідповідності. Використання розглянутих інструментів ШІ у навчальному процесі дає змогу підвищити коректність запитів, точність збору даних та, відповідно, підвищити коректність отриманої інформації для навчального контенту. Встановлено, що використання ШІ має великий потенціал для розвитку освітнього процесу. Підкреслено загальносвітову зацікавленість ШІ-технологіями у виробничій сфері, яка має зростаючу тенденцію. Таку тенденцію логічно пов’язано із вимогами до знань студентів, що в майбутньому знадобиться у їх кар’єрній діяльності. Встановлено, що використовування ШІ має великий потенціал для підвищення ефективності освітнього процесу і не тільки.

Посилання

sposobiv, yakymy shtuchnyi intelekt vzhe vykorystovuietsia v osviti. URL: https://futurenow.com.ua/5-prykladiv-shtuchnogo-intelektu-u-shhodennomu-zhytti/ (Accessed March 05, 2024)

Ahram, T. (2023). Artificial Intelligence in Education: Challenges and Opportunities for Sustainable Development. Cham, Switzerland, 349.

Artificial Intelligence in Education. (2018). 19th International Conference. London, UK, 152-160.

Azevedo, R., Moos, D. (2018). AI in Education: Promise and Implications for Teaching and Learning. Leiden, Netherlands, 42.

Bloh «ShI v osviti» URL: https://ms.detector.media/internet/post/32898/2023-09-07-yunesko-rozrobyla-porady-shchodo-vykorystannya-shi-v-osviti/ (Accessed March 05, 2024)

Chy mozhe shtuchnyi intelekt zaminyty vchyteliv? URL: https://vseosvita.ua/news/chy-zmozhe-shtuchnyi-intelekt-zaminyty-vchytelia-6235.html (Accessed March 05, 2024)

Drach, I., Petroie, O., Borodiienko, O., Reheilo, I., Bazeliuk, O., Bazeliuk, N., Slobodianiuk, O. (2023). Vykorystannia shtuchnoho intelektu u vyshchii osviti. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal “Universytety i liderstvo”, 15, 66-82.

Honcharova, I. P. (2023). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v profesiinii diialnosti pedahoha: mozhlyvosti ta vyklyky v umovakh tsyfrovoho osvitnoho seredovyshcha. Profesiina diialnist pedahoha v umovakh tsyfrovoho osvitnoho seredovyshcha: Materialy mizhrehionalnoho naukovo-praktychnoho seminaru / Bila Tserkva: BINPO DZVO «UMO» NAPN Ukrainy, 28-33.

Kolomiiets, A. M., Kushnir, O. I. (2024). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osvitnii ta naukovii diialnosti: mozhlyvosti ta vyklyky. Kyiv, 70, 45-57.

Kornell, R., Kuzmyna, I. (2023). Personalizovane navchannia za dopomohoiu shtuchnoho intelektu. Kham, Shveitsariia, 328.

Kovalchuk, S., Zabolotnoi, O., Kovtun, I. (2021). Shtuchnyi intelekt ta osvita: ukrainskyi kontekst. Kyiv: Lileia-NV, 224.

Lozov, I., Petrenko, O. (2023). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti: posibnyk dlia vchyteliv. Kyiv: Lileia-NV, 184.

Luckin, R. (2020). Artificial Intelligence in Education. London, 224.

Milner-Bolotin, M. (2023). The Role of Artificial Intelligence in Education: Perspective of Educational Developers. Cham, Switzerland, 210.

Moos, D., Azevedo, R. (2018). Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning. Cham, Switzerland, 150.

Movchan, A. (2020). Shkola maibutnoho: yak shtuchnyi intelekt zminiuie osvitu. Kyiv: Nash format, 288.

Sait “Instytut shtuchnoho intelektu v osviti” URL: https://www.ipai.net.ua/ (Accessed March 05, 2024)

Shtuchnyi intelekt dopomahaie uchniam vyznachyty maibutniu profesiiu. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/shtuchnij-intelekt-dopomagaye-uchnyam-viznachiti-majbutnyu-profesiyu (Accessed March 05, 2024)

Shtuchnyi intelekt v osviti: try aspekty: https://osvita.ua/school/method/91077/ (Accessed March 05, 2024)

Shtuchnyi intelekt: revoliutsiia v osviti? URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2024/01/29/709270/ (Accessed March 05, 2024)

Spetsproekt “Osvita 4.0” URL: https://mon.gov.ua/ua/news/ministr-osviti-i-nauki-ukrayini-prezentuvav-programu-velikoyi-transformaciyi-osvita-40-ukrayinskij-svitanok (Accessed March 05, 2024)

Vizniuk, I. M., Buhlai, N. M., Kutsak, L. V., Polishchuk, A. S., Kylyvnyk, V. V. (2021). Vykorystannia shtuchnoho intelektu v osviti. Vinnytsia, 59, 14-22

Yak ShI vplyvaie na systemu osvity. URL: https://www.facerua.com/iak-shi-vplivaie-na-sistiemu-osviti/ (Accessed March 05, 2024)

Downloads

Опубліковано

20.12.2024

Як цитувати

Фіялковський , В., Мозуль , Х., Штогрин , С., Луб , П., & Чухрай , Л. (2024). Використання онлайн сервісів навчання із штучним інтелектом. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Агроінженерні дослідження, (28), 142–147. https://doi.org/10.31734/agroengineering2024.28.142

Номер

Розділ

Інформаційні технології та системи. Управління проєктами та програмами в агроінж

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають