Дослідження двоступінчатого фільтра тонкої очистки дизельного пального
DOI:
https://doi.org/10.31734/agroengineering2021.25.049Ключові слова:
фільтр тонкої очистки пального, гідрофобна перегородка, гідродинамічний ефект, фільтрувальний елементАнотація
Обґрунтована необхідність очистки дизельного пального в системах живлення дизельних двигунів від механічних забруднень і води. Видалення забруднень з пального може здійснюватися з використанням різних методів, в основі яких лежать хімічні, фізико-хімічні і фізичні процеси. Найпоширенішими є фізичні методи очистки та зневоднення пального з використанням фільтрувальних пористих перегородок. З’ясовано переваги та недоліки гідрофобних і гідрофільних фільтрувальних матеріалів. Перспективним є забезпечення безперервної регенерації гідрофобної фільтрувальної поверхні з використанням гідродинамічного ефекту без використання додаткових пристосувань. Матеріалом для гідрофобної перегородки слугувала металева сітка з фторопластовим покриттям. Проведено дослідження з визначення ефективності зневоднення пального, водопроникності та гідравлічного опору гідрофобних перегородок із різним прохідним перерізом комірок пор фільтрувального матеріалу. Кращими фільтрувальними властивостями володіє сітка № 004, яка прийнята матеріалом для фільтрувального елементу фільтра тонкої очистки пального. Запропонований фільтр виконаний двоступінчатим. У першому ступені відбувається основна очистка палива від забруднень і води, у другому – додаткова очистка та повернення забруднень назад у бак. В обох ступенях використовується фільтрувальний елемент, пориста перегородка якого виконана у вигляді зрізаного конуса з гідрофобного матеріалу. Проведено розрахунок габаритних розмірів гідродинамічного фільтра з умови рівності потоку пального у всіх його прохідних перерізах. Проведені випробування довели ефективність запропонованого фільтра з водовідокремлення та збільшення його ресурсу роботи порівняно зі серійними фільтрами тонкої очистки дизельного пального.
Посилання
Andrianova, G. P. (2010). Fiziko-himicheskie osnovyi sozdaniya modifikatsiy mnogosloynyih kompozitsionnyih poristyih i voloknisto-poristyih polimernyih materialov. Dizayn i tehnologii, 17(59), 70–81.
Brodskiy, G. S. (2004). Filtryi i sistemyi filtratsii dlya mobilnyih mashin. Moskva: Gornaya promyishlennost.
Derevyanchenko, S. O., Liventsev, D. N., & Korolev, A. I. (2018). Sovremennyie filtruyuschie elementyi avtomobilya. Nauka i obrazovanie na sovremennom etape razvitiya: opyit, problemyi i puti ih resheniya: materialyi mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (pp. 266–272). Voronezh.
Finkelshteyn, Z. L. (1986). Primenenie i ochistka rabochih zhidkostey dlya gornyih mashin. Moskva: Nedra.
GOST 6370–83. (2008). Neft, nefteproduktyi i prisadki. Metod opredeleniya mehanicheskih primesey. Moskva: Standartinform.
Gracheva, K. (2018). Toplivnyie filtryi dlya dlitelnoy ekspluatatsii dvigatelya. Avtotransport: ekspluatatsiya i remont, 1–2, 44–46.
Khalturin, D. V., Lyisunets, A. V., & Nemtsev, A. B. (2018). Sostoyanie i innovatsii tehnicheskogo servisa mashin i oborudovaniya. In Х regionalnaya nauchno-prakticheskaya konferentsiya: materialyi. (pp. 310–315). Novosibirsk.
Khamatov, F. I., & Nurmiev, A. A. (2018). Obzor konstruktsiy toplivnyih filtrov. In Nauka agrarnomu proizvodstvu: materialyi nauc. konf. (pp. 84–88). Kazan’.
Kiurchev, S. V., Yudovynskyi, V. B., & Kolomoets, V. A. (2014). Nadiinist palyvnoi systemy DVZ, pratsiuiuchykh na riznykh vydakh palyva. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu silskoho hospodarstva im. P. Vasylenka, 148, 314–320.
Kovalenko, V. P., Ulyukina, E. A., & Vorobyov, A. N. (2011). Sovremennyie metodyi ochistki avtomobilnogo topliva ot mehanicheskih zagryazneniy i vodyi. Tehnika i tehnologii agropromyishlennogo kompleksa, 2, 23–25.
Kulakov, Yu. M. (2016). Yak pozbavytysia vid vody v baku. Avtodvor, 9 (162), 11.
Lebedev, V. V., Kovalenko, V. P., & Simonenko, A. V. (2002). Himicheskie i fiziko-himicheskie metodyi obezvozhivaniya topliv. Traktoryi i selhozmashinyi, 7, 21–22.
Polivaev, O. I., Vedrinskiy, O. S., Murzin, M. S., & Demidov, I. A. (2019). Obzor toplivnyih filtrov dlya ochistki dizelnogo topliva v silovyih polyah. Novyie tehnologii i tehnicheskie sredstva dlya effektivnogo razvitiya APK: materialyi nauch.-prakt. konf. (pp. 98–104). Voronezh.
Tarasov, Yu. S., Tatarov, L. G., & Galkin, M. M. (2010). Toplivnyiy filtr. In Nauchnoe obespechenie agropromyishlennogo proizvodstva: materialyi Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (pp. 260–264). Kursk.
Tarasov, Yu. S., Tatarov, L. G., & Molochnikov, D. E. (2009). Vidyi zagryazneniya topliva i eyo ochistka. In Ispolzovanie innovatsionnyih tehnologiy dlya resheniya problem APK v sovremennyih usloviyah: materialyi Mezhdunar. nauch.-prakt. konf., posvyaschennoy 65-letiyu obrazovaniya Volgogradskoy gosudarstvennoy selskohozyaystvennoy akademii (pp. 219–223). Volgograd.
Timofeev, S. S. (2013). Povyishenie resursa detaley plunzhernyih par. Zbirnyk naukovykh prats UkrDAZT, 136, 257–260.
Udler, E. I., Isaenko, P. V., Gotovtseva, T. A., & Zyikov, S. A. (2013). Toplivnyie filtroelementyi na osnove deformiruemyih penopoliuretanov. Mezhdunarodnyiy nauchnyiy zhurnal, 5, 91–95.
Udler, E. I., Isaenko, V. D., Isaenko, P. V., & Isaenko, A. V. (2017). Povyishenie chistotyi dizelnogo topliva pri ekspluatatsii mashin. In Voprosyi sovremennoy nauki: problemyi, tendentsii i perspektivyi: materialyi Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (pp. 113–116). Ul’yanovsk.
Udler, E. I., Isaenko, V. D., Isaenko, P. V., & Isaenko, A. V. (2015). Povyishenie effektivnosti toplivnoy sistemyi dizelnyih mashin. In Aktualnyie voprosyi nauki i tehniki: sb. nauch. tr. po itogam Mezhdunar. nauch.-prakt. konf. (pp. 53–56). Samara.
Udler, E. I., Shevchenko, N. N., & Davyidov, A. V. (2017). Kompleksnaya sistema obespecheniya chistotyi dizelnogo topliva pri ekspluatatsii selskohozyaystvennoy tehniki. Vestnik Bashkirskogo gosudarstvennogo agrarnogo universiteta, 1(41), 74–79.