Методика використання Utm-міток для моніторингу трафіку сайту та вебаналітики
DOI:
https://doi.org/10.31734/agroengineering2024.28.159Ключові слова:
UTM-мітки, методика, моніторинг, трафік, сайт, вебаналітика, Google AnalyticsАнотація
Проаналізовано вагомість вебсервісів та Інтернету в площині просування послуг через соціальні мережі та вебсайти. Акцентовано на тому, що підприємства, які просувають товари через вебдодатки та соціальні мережі, прагнуть налагодити зв’язок з аудиторією, а також залучати все більшу кількість клієнтів. Виокремлено переваги маркетингу у соціальних мережах, які сьогодні відносять до найефективніших методів просування товарів та послуг. Зазначено, що освоєння ІТ-інструментів, які дозволяють моніторити активність користувачів у соціальних мережах, є досить актуальним питанням для сучасних підприємств. Проаналізовано технічну можливість моніторингу користувачів у глобальній мережі завдяки інструментам вебаналітики. Зазначено, що ці інструменти надають розробникам та власникам сайтів інформацію про те, що користувачі роблять, які здійснюють навігацію і що їх цікавить найбільше. Описано переваги та недоліки, а також головні інструменти вебаналітики, які лежать в основі метрики – цифрових показників щодо переглядів, покупок, відвідин, цільових дій для відстеження тощо. Подано методику застосування технології Urchin Tracking Module та системи Google Analytics. Означено можливості та спосіб використання UTM-міток, а також методику формування звітів активності користувача на вебсайті. Описано методику створення UTM-мітки, а також складові її запису – параметр та змінну відстеження. Наведено роль кожного із цих елементів щодо виявлення джерела трафіку вебсайту з метою відстежувати потік нових користувачів. Подано перелік результатів моніторингу за користувачами вебсайту, яких можна досягнути за коректного використання UTM-міток та системи Google Analytics. Отримано результати опрацювання окремих звітів Google Analytics та оцінення сплеску активності користувачів вебсайту.
Посилання
+ Marketing Tools: The Ultimate MarTech Stack for 2021 / MobileMonkey. 2021. URL: https://mobilemonkey.com/blog/marketing-tools. (Accessed March 08, 2024).
Beliaieva, Ya. Zvesty rakhunky: 5 instrumentiv analityky saitiv-konkurentiv. Platforma. URL: http://platfor.ma/magazine/text-sq/media-innovations-lab/analytic-tools/ (Accessed March 05, 2024)
Bratushka, S. M., Novak, S. M., & Khailuk, S. O. (2010). Decision support systems, DVNZ “UABS NBU”, Sumy. 265 p.
Burby J., & Brown A. Web Analytics Definitions Version 4.0. URL: http://www.digitalanalyticsassociation.org (Accessed February 12, 2024).
Cherubini, F. (2015). Tendentsiia 7 – evoliutsiia analityky – kliuchovi indykatory dlia vymiriuvannia zrostaiuchykh audytorii redaktsiiamy. Tendentsii v redaktsiiakh, 79–86. URL: https://drive.google.com/file/d/0BxNmkhm4Or6qa3B4WnQteE5UaUdEWW8tTnhza25rWmVWekJ3/view (Accessed March 25, 2024).
Clifton, B. (2012). Advanced Web Metrics with Google Analytics (3rd ed.). Indianapolis, IN: John Wiley & Sons. p. 11–16 p.
Demydenko, M. A. Decision support systems, National Mining University, Dnipro. URL: http://nmu.org.ua. (Accessed February 20, 2024).
Gambling market revenue in Europe / H2 Gambling Capital. URL: https://www.egba.eu/eu-market/ (Accessed March 20, 2024).
Global Sports Betting Market (2021-2025) / Research and Markets. URL: https://www.researchandmarkets.com/reports/4894526/global-sports-betting-market-2021-2025 (Accessed March 26, 2024).
Google Analytics: rozshyrenyi kurs. Kursy akademii Google Analytics. URL: https://analytics.google.com/analytics/ academy/course/7 (Accessed March 22, 2024).
Khmarni tekhnolohii. URL: http://j.parus.ua/ua/358 (Accessed January 15, 2024).
Markova, O. M. (2016). Modeli vykorystannia khmarnykh tekhnolohii u pidhotovtsi IT-fakhivtsiv. Nauk. chasop. NPU imeni M. P. Drahomanova : zb. nauk. prats. Kyiv: NPU im. M. P. Drahomanova, 18 (25), 85-94.
Mozul, Kh.I. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii prosuvannia internet-mahazynu v sotsialnykh merezhakh. Kvalifikatsiina robota. Kafedra IT. Dubliany, Lvivskyi NUP, 2023. 74 p. URL: https://repository.lnup.edu.ua/jspui/handle/123456789/899 (Accessed April 02, 2024)
Nakatani, K., & Chuang, T. (2011). A web analytics tool selection method: an analytical hierarchy process approach. Internet Research. 21(2), 171–186.
Osypenkov, Ya. (2019). Google Analytics: Tutorial Book. 754 p.
Perevahy ta nedoliky vykorystannia khmarnykh tekhnolohii pidpryiemstvamy Ukrainy. URL: http://www.bsfa.edu.ua/files/konf2013/62.pdf (Accessed January 20, 2024).
Ramskyi, Yu.S. (2008). Vyvchennia informatsiino-poshukovykh system merezhi Internet : navch.-metod. posib. / Yu. S. Ramskyi, O.V. Riezina. Nats. ped. unt im. M. P. Drahomanova. Kyiv. 60 p.
Spetsyfika informatsiinykh system na osnovi tekhnolohii cloud computing. URL: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/natural/vcndtu/2011_53/29.htm (Accessed January 10, 2024).
Spirin, O.M. (2016). Zmist navchalnoho materialu spetskursu “Khmarni informatsiino-analitychni tekhnolohii u naukovo-doslidnomu protsesi”. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia. Vol. 52, Iss. 2, 108–120.
Veb-analityka korporatyvnoho klasu. Google Analityka. URL: http://www.google.com/analytics/ (Accessed February 05, 2024)
Yak proanalizuvaty sait konkurentiv, yakshcho u nioho zakryta statystyka. Pres-tsentr. URL: http://presscentre.com.ua/news/jak_proanalizuvati_sajt_konkurentiv_jakshho_u_nogo_zakrita_statistika/ 2015-02-02-564 (Accessed March 18, 2024).