Організаційно-технологічна сумісність процесів технічного обслуговування автомобілів категорії N2

Автор(и)

  • Руслан Барабаш Львівський національний університет природокористування
  • Андрій Шарибура Львівський національний університет природокористування
  • Зіновій Гошко Львівський національний університет природокористування
  • Ростислав Кудринецький Інститут механіки та автоматики агропромислового виробництва Національної академії аграрних наук України

DOI:

https://doi.org/10.31734/agroengineering2022.26.109

Ключові слова:

автомобілі, технічне обслуговування, технологічний процес, спеціалізація, сумісність, пост

Анотація

Організаційно-технологічна сумісність (ОТС) – це властивість, яка визначає як можливість, так і доцільність об’єднання в спільному потоці різних технологічних процесів (ТП) ремонту та технічного обслуговування (ТО). Ця властивість зумовлена подібністю конструкції, однотипністю технології та предметною гнучкістю ремонтно-технологічного обладнання, що застосовується, і, як наслідок, подібністю технологічної та виробничої структур різних технологічних процесів ремонту та технічного обслуговування. Отже, організаційно-технологічна сумісність характеризує як необхідні, так і достатні умови для об’єднання різних технологічних процесів ремонту чи технічного обслуговування в спільному потоці.

Проте це тільки потрібні умови для об’єднання технологічних процесів технічного обслуговування відмінних об’єктів у спільному потоці.

Розвиток багатопредметної спеціалізації, як поліпредметної, так і політехнологічної, є надзвичайно важливим для забезпечення ефективних процесів технічного сервісу, і вони ґрунтуються на дослідженнях організаційно-технологічної сумісності технологічних процесів.

У статті запропоновано оптимізацію виробничої структури пунктів технічного обслуговування автомобілів на стаціонарних постах досліджувати за рахунок зменшення витрат на проведення різних видів технічного обслуговування, сумістивши їх виконання у спільному потоці. Ці положення розроблено для заданої структури міжремонтного циклу та нормативного середньорічного пробігу автомобілів. Різні технічні обслуговування автомобілів можна виконувати як у спільному потоці (політехнологічна спеціалізація), так і на спеціалізованих пунктах технічного обслуговування (ПТО) (монотехнологічна спеціалізація), які вибираються з попередньо синтезованих параметричних рядів. Для обґрунтування спеціалізації слід порівняти витрати на виконання технічного обслуговування: якщо витрати у спільному потоці менші рівні витрат на спеціалізованих постах, то матимемо сумісність технологічних процесів технічного обслуговування, якщо більші, – то несумісність.

Посилання

Barabash, R. I., & Mykhaliuk, M. A. (2021). Analiz zalezhnostei parametriv ta pokaznykiv efektyvnosti tekhnolohichnoho protsesu TO-2 ta TO-3 traktoriv KhTZ-16131. Naukovyi visnyk Tavriiskoho derzhavnoho ahrotekhnolohichnoho universytetu: Elektronne naukove fakhove vydannia. Melotopol: TDATU, Iss. 11, vol. 2, 23. Retrieved from http://www.tsatu.edu.ua/tstt/wp-content/uploads/sites/6/naukovyj-visnyk-tdatu-2021-vypusk-11-tom-2.pdf.

Kuzminskyi, R. (2005). Struktura, parametry ta efektyvnist tekhnolohichnykh protsesiv remontu. Visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu. Ahroinzhenerni doslidzhennia, 9, 50-60.

Kuzminskyi, R. D. (1992). Orhanizatsiino-tekhnolohichna sutnist protsesiv remontu riznykh obiektiv u spilnomu pototsi. In Nadiinist i remont mashyn u silskomu hospodarstvi: Zb. nauk. prats (рр. 17-29). Lviv: Lviv. s.-h. in-t.

Kuzminskyi, R. D. (1992). Systema pokaznykiv orhanizatsiino-tekhnolohichnoi sutnosti protsesiv remontu. Nadiinist i remont mashyn u silskomu hospodarstvi: Zb. nauk. prats (рр. 29-40). Lviv: Lviv. s.-h. in-t.

Kuzminskyi, R. D. (1993). Rezultaty rozrakhunku oblastei ta koefitsiientiv orhanizatsiino-tekhnolohichnoi sumisnosti dlia tekhnolohichnykh linii. In Nadiinist i remont mashyn u silskomu hospodarstvi: Zb. nauk. prats (рр. 27-39). Lviv: Lviv. s.-h. in-t.

Kuzminskyi, R. D. (2006). Vdoskonalennia systemy pokaznykiv orhanizatsiino-tekhnolohichnoi sumisnosti protsesiv remontu obiektiv u spilnomu pototsi. In Teoriia i praktyka APK: Materialy Mizhnar. nauk.-prakt. Forumu (t. 2, 354-359). Lviv: Lvivskyi derzhavnyi ahrarnyi universytet.

Kuzminskyi, R. D. (2009). Vplyv dynamiky zminy chastkovykh prohram remontu na zalezhnosti pokaznykiv orhanizatsino-tekhnolohichnoi sumisnosta vid tryvalosti taktu. Visnyk Lvivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Ahroinzhenerna dislidzhennia, 13(2), 43-51.

Kuzminskyi, R. D. (2011). Rozrakhunok orhanizatsiino-tekhnolohichnoi sumisnosti protesiv remontu riznukh obiektiv z urakhuvanniam dynamiky zminy chastkovykh prohram. In Zbirnyk naukovykh prats Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universyetu. Tekhnika v silskohospodarskomu vyrobnytstvi, haluzeve mashynobuduvannia, avtomatyzatsia (24, ch. 2, pp. 50-53). Kirovohrad: KNTU.

Kuzminskyi, R. D., & Barabash, R. I. (2019). Orhanizatsiino-tekhnolohichna sumisnist tekhnolohichnykh protsesiv, yaki vykonuiutsia na statsionarnykh postakh. In Kramatorski chytannia: Materialy VI Mizhnar. nauk.-tekhn.konf. (pp. 257-259). Kyiv: Publishing Center of NUBiP Ukrainy.

Kuzminskyj, R., & Barabash, R. (2018). Organizational and technological compatibility of the technological processes of second and third line maintenance of KhTZ-3522 tractors. BIO Web of Conferences, 10, 02015, 1–8. doi: 10.1051/bioconf/20181002015.

Kuzminskyi, R. D., Ivanyshyn, V. V., Barabash, R. I., & Tkach, O. V. (2016). Vplyv zbilshennia kilkosti postiv na pokaznyky efektyvnosti tekhnolohichnykh protsesiv tekhnichnoho obslyhovyvannia traktoriv KhTZ-3522. Zbirnyk naukovykh prats Podilskoho derzhavnoho ahrarno-tekhnchnoho universytetu. Tekhnichni nauky, 24(2), 175-184.

Kuzminskyj, R., Krajnyk, L., Barabash, R., & Sosnowski, S. (2017). Organizational and technological compatibility of the technological processes of all different types of maintenance of KhTZ-3522 tractors in the joint technological flow. Econtechmod. An International Quarterly Journal on Economics of Technology and Modelling Processes, 6(3), 5-16.

Kuzminskyi, R. D., & Sokolovskyi, O. R. (2011). Alhorytm proektuvannia tekhnolohichnykh protsesiv, yaki vykonuiutsia na statsionarnykh postakh. In Silskohospodarsk mashyny: Zb. nauk. statei (21, ch. 1, pp. 228-235). Lutsk: LNTU.

Kuzminsky, R., & Stukalets, I. (2008). Rozrakhunok pokaznykiv orhanizatsiino-tekhnolohichnoi sumisnosti tekhnolohichnykh protsesiv remontu riznykh obiektiv dlia okremoho taktu. In Ekolohichni, tekhnolohichni ta sotsialno-ekonomichni aspekty vykorystannia materialno-tekhnichnoi bazy APK: Materialy Mizhnar. nauk.-prakt. Forumu (pp. 406-409). Lviv: Lviv nats. ahrar. un-t.

Kuzminsky, R., & Stukalets, I. (2011). Orhanizatsiino-tekhnolohichna sumisnist protsesiv remontu holovok blokiv tsylindriv dvyhuniv YaMZ-236, -240 na tekhnolohichnykh dilnytsiakh riznoii produktsii. Motrol: Motoryzacja i energetyka rolnictwa, 13D, 189-197.

Molodyk, M. V. (1999). Prohnozuvannia rozvytku ta otsinka riznykh form tekhnichnoho servisu v APK Ukrainy. In Systemni metody keruvannia, tekhnolohia na orhanizatsia vyrobnytsva, remontu i ekspluatatsii avtomobiliv (Vol. 6, s. 58-62). Kyiv.

Molodyk, M. V. (2009). Naukovi osnovy systemy tekhnichnoho obsluhovuvannia i remontu mashyn. Kirovohrad: KOD.

Molodyk, M. V., Morhun, A. M., Shapoval, L. I., & Yena, O. V. (2001). Orhanizatsiini formy tekhnichnoho servisu ta prohnoz yikh rozvytku v rynkovykh umovakh hospodariuvannia v ahropromyslovomu kompleksi Ukraiiny. Kyiv: Rekomendatsii.

Stukalets, I. H. (2004). Orhanizatsiino-tekhnolohichna sumisnist remontno-vidnovnykh protsesiv pidpruiemstv bahatopredmetnoi spetsializatsii. Studentska molod i naukovyi prohres v APK: Materialy Mizhnar. stud. nauk. konf. (26-30 veresnia 2004 r.) (s. 333-341). Lviv: Lviv. derzh. ahrar un-t.

Downloads

Опубліковано

21.03.2023

Як цитувати

Барабаш, Р. ., Шарибура, А. ., Гошко, З. ., & Кудринецький, Р. . (2023). Організаційно-технологічна сумісність процесів технічного обслуговування автомобілів категорії N2. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Агроінженерні дослідження, (26), 109–113. https://doi.org/10.31734/agroengineering2022.26.109