ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЗБУТОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31734/economics2024.31.021Ключові слова:
збут, збутова діяльність, управління збутом, ція збутової діяльностіАнотація
Досліджено, що однією з умов ефективного функціонування підприємства є організація збутової діяльності виробленої продукції, яка орієнтована на задоволення потреб споживачів. Проблеми управління збутовою діяльністю підприємств у сучасних умовах господарювання та пошук оптимальних шляхів і стратегій виходу на ринки збуту приводять до формування організаційної структури – системи управління збутовою діяльністю.
Зауважено, що проблема організації збуту на підприємстві в сьогоднішніх умовах залишається актуальною та потребує певних досліджень у розробленні шляхів підвищення ефективності збуту вітчизняних підприємств. Досконала організації управління збутовою діяльністю і своєчасне впровадження прогресивних збутових стратегій можуть забезпечити підприємству стійкі позиції на ринку. Організація структури управління збутом підприємства – це сукупність підрозділів – управлінських і виробничих, які організовують і здійснюють збутові операції з доведення готової продукції споживачам відповідно до їхніх вимог.
Збутову систему підприємства можна характеризувати як одну з головних підсистем його функціонування, котра безпосередньо позначається на результатах діяльності.
Наголошено, що основна мета сфери обігу полягає в задоволенні потреб споживачів у товарах та послугах і визначається їх обсягом і структурою реалізації.
Досліджено, що система збуту є одним із факторів конкурентоспроможності продукції. Відповідно до цього, формування правильної збутової стратегії – важливий напрям діяльності підприємства. Тому важливим напрямком дослідження збутової діяльності є не тільки розробка, а й впровадження стратегії через організацію збутової діяльності.
Запропоновано розглядати збут як важливий чинник підвищення ефективності діяльності підприємства. Орієнтація збутової діяльності на задоволення попиту споживачів вимагає вдосконалення процесів взаємодії з клієнтами, враховуючи ситуацію на ринку, а також покращання організаційного забезпечення збутових процесів підприємства.
Посилання
Balabanova L. V. Sales policy management: training. manual Kyiv: Center for Educational Literature, 2011. 240 p.
Belinskyi P. I. Management of production and operations: a textbook. Kyiv: Center for Educational Literature, 2005. 624 p.
Kamilova S. R., Yatsun Yu. Yu. Management of sales activities. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/PPEI/article/view/337 (Accessed May 28, 2024).
Provolotska O. M. Methodical aspects of sales of industrial products. Economics: problems of theory and practice. Collection of scientific works. 2003. Vol. 176. Dnipropetrovsk: DNU, 2003. P. 211–218.
Terentieva N. V. Principles and functions of sales management. Bulletin of the Zaporizhzhia National University: a collection of scientific works. Economic sciences. 2016. No 1 (29). P. 127–138.