ШЛЯХИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ КАНАЛІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗЕРНА

Автор(и)

  • О. Василина Львівський національний університет природокористування
  • С. Колач Львівський національний університет природокористування

DOI:

https://doi.org/10.31734/economics2023.30.140

Ключові слова:

зерно, ринок зерна, маркетинг, канали реалізації, маркетингова концепція, агромаркетинг, структура каналів збуту

Анотація

Загострення проблеми збуту та посилення конкуренції, необхідність в орієнтації на споживача все більше висувають потребу в збутовій та маркетинговій концепції діяльності кожного підприємства, зокрема й сільськогосподарського. Однак у сільському господарстві продовжують переважати продуктова та виробнича концепції, що зумовлено передусім дефіцитом сільськогосподарської продукції, невідповідністю її пропозиції наявному попиту. Сьогодні у вітчизняній практиці визнається важлива роль ОСГ у формуванні товарної пропозиції сільськогосподарської продукції, що потребує обґрунтування підходів до оптимізації процесу побудови структури каналу розподілу, визначення складу його учасників, розподілу між ними функцій, відстеження ефективності функціонування каналу в цілому та його окремих учасників, координації його діяльності, структури та складу, тобто здійснення управління каналом розподілу. З причин фінансового та психологічного характеру досить повільно відбувається створення маркетингових служб на всіх рівнях економіки, не проводяться маркетингові дослідження, аграрні підприємства не виявляють зацікавленості в оригінальних маркетингових розробках, не пропагується нагромаджений світовий досвід. Звідси ефективної системи вітчизняного агромаркетингу не існує через несистемність та випадковість окремих досліджень, а це негативно впливає на рівень конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції. Зазначено, що основною ознакою сільського господарства є його товарний характер, який вимагає чіткої й ефективної взаємодії виробництва і збуту продукції суб’єктів господарювання. У статті узагальнюються особливості формування каналів реалізації зерна селянськими господарствами в сучасних умовах, систематизуються чинники, які стримують становлення їх як повноцінних партнерів ринкових відносин. Наведено сучасну структуру каналів збуту сільськогосподарської продукції на внутрішньому ринку. Також обґрунтовуються напрями формування каналів реалізації зерна та визначається доцільність застосування маркетингової концепції.

Посилання

Development of the grain market in Ukraine and its stabilization / M. M. Ilchuk, I. A. Konoval, O. D. Baranovska, V. D. Yevtushenko. Economics of agriculture. 2019. No 4. P. 29–38.

FAO Cereal Supply and Demand Brief. URL: http://www.fao.org/worldfoodsituation/csdb/en/ (Last accessed 15 June 2023).

Khudolii L. M. The economic mechanism of formation and functioning of the grain market in Ukraine. Kyiv: IAE UAAS, 1998. 204 p.

Mesel-Veselyak V. Ya. Production of grain crops in Ukraine: potential opportunities. The economy of agro-industrial complex. 2018. No 5. P. 5–14.

Rudenko M. D. Energy of progress: Essays on the physical economy. Kyiv: Molod, 1998. 528 p.

Shpychak O. M. The potential of the grain market in Ukraine: problems and prospects. Economy of agro-industrial complex. 2014. No 7. P. 83–91.

Downloads

Опубліковано

2023-11-16

Як цитувати

Василина, О., & Колач, С. (2023). ШЛЯХИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ КАНАЛІВ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗЕРНА. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (30), 140–144. https://doi.org/10.31734/economics2023.30.140