СКЛАДОВІ СЕРЕДОВИЩА МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІ ВИМІРИ РИНКІВ КРАЇН СВІТУ У КОНЦЕПЦІЇ ГЕРТА ХОФСТЕДЕ

Автор(и)

  • Р. Федів Львівський національний університет природокористування
  • І. Федів Львівський національний університет природокористування

DOI:

https://doi.org/10.31734/economics2023.30.098

Ключові слова:

виміри матриці Г. Хофстеде, крос-культурні комунікації, міжнародний маркетинг, соціум, соціокультурне середовище, складові середовища, соціокультурні виміри, Герт Хофстеде, ринки країн

Анотація

У дослідженні виділено та проаналізовано складові середовища впровадження міжнародного маркетингового забезпечення підприємницької діяльності на зовнішніх ринках. Класифіковано види середовища, в якому та з урахуванням особливостей якого вживають заходів, що становлять комплекс міжнародного маркетингу, а також розглянуто різноманітні чинники, які впливають на формування відповідного середовища. У статті розглянуто важливі складові середовища міжнародного маркетингу та їх взаємозв’язок із соціокультурними вимірами ринків країн світу, зокрема згідно з концепцією Герта Хофстеде. Проаналізовано різні аспекти середовища, що впливають на успішне впровадження міжнародного маркетингового забезпечення підприємницької діяльності на зовнішніх ринках.

Окрім того, досліджено національні зразки соціокультурного середовища, які притаманні соціумам узятих до прикладу країн, що впливає на характер здійснення крос-культурних комунікацій при виході національних виробників товарів та послуг на ринки відповідних країн або в разі необхідності налагодження з резидентами та іншими представниками бізнес-середовища та споживачами цих країн контактів, усталених зв’язків та взаємодій.

Запропоновано класифікацію видів середовища, в яких вживаються міжнародні маркетингові заходи, з урахуванням їх особливостей. Розглянуто різноманітні чинники, що впливають на формування відповідного середовища для ефективного міжнародного маркетингу.

Отримані результати дослідження дають змогу встановити взаємозв’язок між складовими середовищ міжнародного маркетингу та соціокультурними вимірами ринків країн світу. Це сприяє кращому розумінню впливу соціокультурних чинників на стратегії міжнародного маркетингу та допомагає підприємствам успішно взаємодіяти на глобальних ринках.

Посилання

Country comparison tool. Hofstede insights. Cultural analytics and strategy advisory company. 2023. URL: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison-tool?countries (Last accessed 19 June 2023).

Hofstede G., Hofstede G. J. Cultures and Organizations: Software of the Mind. 2005. URL: http://homecont.ro/pitagora/Hofstede-4-dimensiuni.pdf. (Last accessed 20 June 2023).

Ivanytska O. M., Ivanytskyi I. O. State marketing: origins. Bulletin of Kyiv National Aviation University. 2017. No 1. P. 25–28. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/issue/view/740. (Last accessed 19 June 2023).

Kniazieva T. V., Kolbushkin Yu. P., Petrovska S. V. International marketing: a textbook. Kyiv: National Aviation University, 2019.

Korzh M. V., Chub I. V. International marketing as a basis for the international business development. Bulletin of Kyiv National Aviation University. 2017. No 1. P. 21–24. [Online]. URL: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/issue/view/740 (Last accessed 19 June 2023).

Losheniuk O. V., Halan L. V., Posokhov I. M. Modern strategies in international marketing. Scientific Notes of the University “KROK”. 2022. Iss. 2 (66). URL: http://snku.krok.edu.ua/index.php/vcheni-zapiski-universitetu-krok/article/view/512. (Last accessed 20 June 2023).

Marieke de Mooij. Cross-cultural research in international marketing: clearing up some of the confusion. International Marketing Review. 2015. Vol. 32, No 6. P. 646–662.

Pryshliak O. Yu. Analysis of the theory of cultural dimensions by G. Hofstede. Sociology and social work under conditions of national and regional challenges: materials of reports and messages of the International scientific-practical conference / Uzhhorod National University. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/27699/1/%D0%90% (Last accessed 20 June 2023).

Ptashchenko O. V. International marketing of advanced technologies and its relationship with integration and globalization. Bulletin of Kyiv National University of Technologies and Design. Series: economic sciences. 2018. No 3 (123). P. 20–25. URL: http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/21021 (Last accessed 20 June 2023).

Shtal T. V., Astakhova I. E., Kozub V. O. International marketing: a textbook. Kharkiv: Kharkiv National University of Economics named after Semen Kuznets, 2019.

Downloads

Опубліковано

2023-11-16

Як цитувати

Федів, Р., & Федів, І. (2023). СКЛАДОВІ СЕРЕДОВИЩА МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІ ВИМІРИ РИНКІВ КРАЇН СВІТУ У КОНЦЕПЦІЇ ГЕРТА ХОФСТЕДЕ. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (30), 98–108. https://doi.org/10.31734/economics2023.30.098