Формування технологічного обладнання тягово-транспортної машини категорії Т1/N1 в АПК
DOI:
https://doi.org/10.31734/agroengineering2023.27.018Ключові слова:
колісна машина, повний привід, імітаційна модель, технологічне обладнання, опорна поверхня, максимальне тягове зусилляАнотація
Представлено доопрацьовану модель руху універсальних повнопривідних колісних тягово-транспортних засобів типу Mercedes-Benz Unimog по поверхні, що деформується (згідно з WES-методикою армії США) в програмному середовищі MATLAB Simulink, а саме програмний модуль для визначення максимального тягового зусилля, яке може бути реалізоване на тій чи іншій опорній поверхні. Це натомість дозволяє дослідити вплив конструктивних параметрів та експлуатаційних умов на тягово-зчіпні властивості, здійснити підбір відповідного обладнання для технологічних, та причепа для транспортних операцій. Розглянуто способи підвищення тягово-зчіпних властивостей колісного транспортного засобу та зменшення негативного впливу на родючість ґрунту. Використовуючи цю імітаційну модель, отримали значення залишкового тягового зусилля універсальної колісної машини типу Mercedes-Benz Unimog (на базі проєкту АТ «Укравтобуcпром» – ТУР ВТ-041 «Автотрак») і встановлено її тяговий клас згідно з класифікацією та підібрано відповідне технологічне обладнання і причеп. Оцінка адекватності опрацьованої методики здійснена на базі зіставлення результатів експериментальних даних щодо колісного трактора Т-150К та результатів відповідного імітаційного моделювання – розрахунку за допомогою опрацьованого вищезгаданого програмного модуля. Проблема недостатнього доступу до малотоннажних колісних машин для малих фермерських та комунальних господарств важлива та актуальна. Здійснення імпорту такої техніки часто стає накладним та складним процесом. У світлі досвіду розвитку країн Західної Європи після Другої світової війни і сучасної ситуації, розглядається концепція універсальної колісної машини категорії N1/T1, типу Автотрак/Унімог. Ця концепція має на меті створення транспортного засобу, який може виконувати різні завдання в умовах малих фермерських господарств та комунальних підприємств, об'єднує в собі функції невеликого трактора з великою тягою та повнопривідної вантажівки, що може пересуватися як по дорогах, так і по бездоріжжі.
Посилання
Abramov, V.N., Chistov, M. P., Veselov, A. A. & Koltukov, A. A. (2023). Evaluation and selection of adjustable pressure pneumatic tires for military vehicles / under. total ed. V.V. Shipilov. Bronnitsy: Federal State Unitary Enterprise 21 Research Institute of the Ministry of Defense of the Russian Federation.
Adamchuk, V. V., Pohorilyi, S. P., Cherniak, R. Ye. & Dun, S. V. (2018). Results of experimental studies of traction indicators MEZ-330 "Avtotractor".
Boltianskyi, O.V., Stefanovskyi, O.B. & Volkov, S.V. (2020). Ways to increase the traction and traction properties of the power tool in transport works / Dmytro Motornyi Tavriia State Agro-Technological University, Melitopol, Ukraine.
Buhara, V.A., Vatulia, N. N., Vainshtein, L. A., Koval, I. A., Levitanus, A. D. & Ohyi, H. Ye. (1975). Handbook on T-150 and T-150K tractors / edited by B.P. Kashuba. The second, revised and supplemented. Kharkiv: Prapor.
Hochgeländegängiger Unimog - Mercedes-Benz Trucks - Trucks you can trust. URL: https://www.mercedes-benz-trucks.com/de_DE/models/unimog-off-road.html (Accessed June 22, 2022).
Hrubel, M. H., Ftemov, Yu. O. & Khoma, V. V. (2019). Experimental studies of the parameters of the bearing capacity of samples of wheeled military automobile equipment. Weapon systems and military equipment: scientific and technical journal. Kharkiv: Kharkiv NUPS, 4(60), 7-15.
Hrubel, M. H., Krainyk, L. V. & Khoma, V. V. (2020). Simulation modeling of the movement of wheeled military vehicles off-road and assessment of its adequacy. Highwayer of Ukraine: scientific and industrial journal. Kyiv, 2, 21-28.
Hrubel, M. H., Krainyk, L. V. & Kuprinenko, O. M. (2019). Methodology for assessing the basic cross-country ability of wheeled military vehicles. Armament and military equipment, 4, 22-31.
Khudaverdian, H. A. (2023). Justification of the dimensions of tires for a universal wheeled traction vehicle. Actual problems of modern science: theoretical and practical research of young scientists: materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference.
Khudaverdian, H. A. & Khoma, V. V. (2022). Technological processes of tillage: computer simulation. Innovative technologies for the development of mechanical engineering and efficient functioning of transport systems: materials of the III International Scientific and Technical Internet Conference, October 19-20, 2022. Rivne: NUVHP, 299-301.
Khudaverdian, H., Khoma, V. & Krainyk, L. (2022). Simulation modeling of field movement of four-wheel drive vehicles in the MATLAB Simulink software environment. Bulletin of Lviv National Environmental University. Agroengineering studies, 26, 164–170
Krainyk, L. V. & Khudaverdian, H. A. (2022). The concept and formation of a domestic universal vehicle of the autotruck/Unimog type for farms and utility companies. Problems and prospects of road transport development: X-th International Scientific and Technical Internet Conference: theses of reports (Vinnytsia, April 14-15, 2022). Vinnytsia, VNTU, 178-180.
Mercedes-Benz History an In-Depth Look at the Mercedes Unimog eMercedesBenz. URL: https://emercedesbenz.com/autos/mercedes-benz/unimog/mercedes-benz-history-an-in-depth-look-at-the-mercedes-unimog/ (Accessed July 05, 2022).
Pohorilyi, S. P. (2017). Results of experimental studies of MEZ-330 "Autotractor with plow PNN-5-40". Design, production and operation of agricultural machines, 47 (2), 227-231.
Pohorilyi, S. P., Dun, S. V. & Cherniak, R. Ye. (2018). Study of traction indicators mez-330 "Avtotractor", 19-23.