Стенди для дослідження підвіски автомобіля
DOI:
https://doi.org/10.31734/agroengineering2022.26.127Ключові слова:
автомобіль, підвіска, стенд, статичне та динамічне навантаженняАнотація
У статті наведено опис розробленого та виготовленого обладнання (стенда з привідним барабаном) для проведення досліджень підвіски автомобіля при статичному та динамічному навантаженнях. Зокрема, у праці проаналізовано конструктивні схеми та принципи роботи стендів зі стрічкою та з поворотним столом для дослідження характеристик підвіски автомобіля, на які отримано патенти на винаходи на корисні моделі України. На їх основі було розроблено конструктивну схему та виготовлено стенд з привідним барабаном для дослідження підвіски автомобіля з експериментальним обладнанням для фіксації досліджуваних характеристик при статичному та динамічному навантаженні. Суть стенда з привідним барабаном полягає в можливості проведення досліджень при статичному навантаженні досліджуваного об’єкта (підвіски автомобіля) і фіксації через встановлений датчик відповідних даних на моніторі електронного динамометра ДЕ 0,5-0,5, а також можливості приведення в обертовий рух колеса та підвіски автомобіля від привідного барабана з перешкодою з персонального комп’ютера через перетворювач частоти (Altivar 71) за допомогою програмного забезпечення Power Suite версії 2.3.0 та з візуалізацією у персональному комп’ютері даних з акселерометра. Розроблені стенди для дослідження характеристик роботи підвіски автомобіля за рахунок використання задіяних сучасних лабораторних засобів дають змогу визначити досліджувані характеристики дослідних об’єктів у широких діапазонах з фіксацією цих характеристик у персональних комп’ютерах. Це, зокрема, вплив кінематичних параметрів руху та поздовжньо-кутових коливань підресореної маси транспортних засобів із нелінійною силовою характеристикою системи підресорювання на їх керованість та інших. Отримані результати експериментальних досліджень підвіски автомобіля за використання розробленого та виготовленого стендового обладнання можуть стати базою для створення програмного продукту керованої підвіски.
Посилання
Artiushenko A., & Suiarkov O. (2013). Doslidzhennia vplyvu kharakterystyk pidvisky malohabarytnoho avtomobilia na khodovi yakosti ta yii modernizatsiiy. Visnyk NTU «KhPI», 31 (1004), 21-27.
Audi Technology Portal: Dynamic Ride Control. Retrieved from https://www.audi-technology-portal.de/en/chassis/suspension-controlsystems/dynamic-ride-control_en.
Bello, M. M., Babawuro, A. Y., & Fatai, S. (2015). Active suspension force control with electro-hydrolic actuator dynamics. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 10 (23), 17327-17331.
Derbaremdiker, A. D., Musarskiy, R. A., Stepanov, I. O., & Yudkevich, M. A. (1985). Samonastraivayuschiysya amortizator s programmirovannoy dempfiruyuschey harakteristikoy. Avtomobilnaya promyishlennost, 1, 13-15.
Guiggiani, M. (2014). The science of vehicle dynamics. Dordrecht: Springer Netherlands.
Gysen, B. L. J., & Janssen, J. L. G. (2016). Active Electromagnetic Suspension System for Improved Vehicle Dynamics. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 59 (3), 1156-1163.
Jazar, R. N. (2014). Vehicle dynamics. New York: Springer New York.
Jazar, R. N. (2008). Vehicle dynamics: theory and application. Boston: Springer US.
Liashuk, O., Khoroshun, R., Hevko, I., Klendiy, V., Martsias, O., & Sipravska, M. Рat. 148601 Ukraina: MPK G01N 17/00 (2021.01). № u202101835; zaiavl. 07.04.21; opubl. 26.08.21, Biul. № 34.
Liashuk, O., Khoroshun, R., Hevko, I., Pindus, Yu., Pindus, T., Navrotska, T. … Matviishyn, A. Рat. 150771 Ukraina: MPK G01N 3/00, F16D 65/00. № u202106434; zaiavl. 15.11.21; opubl. 13.04.22, Biul. № 15.
Mandryka, V. R., & Shlykova, V. H. (2013). Kerovanist i stiikist rukhu avtomobilia V klasu z systemoiu. Visnyk NTU «KhPI», 31 (1004), 60-65.
Martins, І., Esteves, J., Silva, F. P. da, & Verdelho, P. (2015). Electromagnetics hybrid activepassive vehicle suspension system. Lisbon: Technical University of Lisbon.
Moheyeldein, M. M., El-Tawwab, A. M. A., El-gwwad, K. A. A., & Salem, M. M. M. An analytical study of the performance indices of air spring suspensions over the passive suspension. Beni-Suef University Journal of Basic and Applied Sciences (to be published).
Motor Trend: 2014 Chevrolet Corvette Stingray Z51 First Test. Retrieved from https://www.motortrend.ca/en/news/2014-chevrolet-corvette-stingray-z51-firsttest/#2014-chevrolet-corvette-stingray-z51-suspension.
Pan, H., Sun, W., Jing, X., Gao, H., & Yao J. (2017). Adaptive tracking control for active suspension systems with non-ideal actuators. Journal of Sound and Vibration, 399, 2-20.
Pavlenko, V. M., & Kryvoruchko, O. O. (2014). Suchasnyi stan rozvytku aktyvnykh pidvisok lehkovykh avtomobiliv. Visnyk NTU «KhPI». Avtomobilebuduvannia, 9 (1052), 54-60.
Popp, K., & Schiehlen, W. (2010). Ground vehicle dynamics. Berlin; Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.
Popular Mechanics: 3 Technologies That Are Making Car Suspensions Smarter Than Ever. Retrieved from https://www.popularmechanics.com/cars/car-technology/a14665/why-car-suspensionsare-better-than-ever/.
Rosli, R., Mailah, M., & Priyandoko, G. (2014). Active Suspension System for Passenger Vehicle using Active Force Control with Iterative Learning Algorithm. WSEAS Transactions on Systems and Control, 9(2), 120-127.
Sim, K., Lee, H., Yoon, J. W., Choi, C., & Hwang, S. H. (2017). Effectiveness evaluation of hydropneumatic and semi-active cab suspension for the improvement of ride comfort of agricultural tractors. Journal of Terramechanics, 69, 23-32.
Schramm, D., Hiller, M., & Bardini, R. (2014). Vehicle dynamics. Berlin; Heidelberg: Springer Berlin Heidelberg.
Shafie, M., Bellob, M., & Khan, R. M. (2015). Active Vehicle Suspension Control using Electro Hydraulic Actuator on Rough Road Terrain. Journal of Advanced Research in Applied Mechanics, 9(1), 15-30.
Taghavifar, H., & Mardani, A. (2016). Off-road vehicle dynamics. Cham: Springer International Publishing.